Παρέμβαση για την προκήρυξη 2ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ

ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

κ. Νίκη  Κεραμέως



Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Η  Πανελλήνια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία Νοσηλευτικού Προσωπικού  (ΠΑΣΟΝΟΠ), ως κίνηση ένστασης και διαμαρτυρίας, στο γεγονός ότι έχει προταθεί η διδακτική επάρκεια ( ΑΣΠΑΙΤΕ) ως τυπικό προσόν διορισμού των Σχολικών Νοσηλευτών κλάδου ΠΕ 25 στις προκηρύξεις της Εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο καθηκόντων των Σχολικών Νοσηλευτών σύμφωνα με το ΦΕΚ Τεύχος Β’ 2038/05.06.2018,  ουδεμία συσχέτιση υπάρχει μεταξύ της επαγγελματικής ενασχόλησης των Σχολικών Νοσηλευτών στα σχολεία με το διδακτικό έργο του εκπαιδευτικού. Συγκεκριμένα δεσμεύεται στην εκτέλεση καθηκόντων που ορίζονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της « Άδειας άσκησης επαγγέλματος» του κλάδου τους.

Με την τελευταία προκήρυξη 2ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ που αφορά προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών, ζητείται από τους νοσηλευτές ως τυπικό προσόν διορισμού η παιδαγωγική επάρκεια προκειμένου να εισέλθουν στον κύριο πίνακα κατάταξης. Η πρόβλεψη της παιδαγωγικής επάρκειας ως απαραίτητου προσόντος για την ένταξη των Νοσηλευτών στον κύριο πίνακα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματος του νοσηλευτή. Συγκεκριμένα το έργο που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο σχολικός νοσηλευτής έχει να κάνει με την λήψη ιατρικού ιστορικού του μαθητή, οδηγίες και χορήγηση  φαρμακευτικής αγωγής, διαμόρφωση σχεδίου επείγουσας παρέμβασης, τήρηση ατομικού ιατρικού φακέλου μαθητή, παρέχει πρώτες βοήθειες για όλους τους μαθητές της σχολικής μονάδας, φροντίζει για τη διαμόρφωση του φαρμακείου του σχολείου, ενημερώνει και συμβουλεύει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς για θέματα υγείας, συνεργάζεται με το διευθυντή του σχολείου για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της υγιεινής του σχολικού περιβάλλοντος (αίθουσες, κοινόχρηστοι χώροι, κυλικείο, κ.α.), και εισηγείται τη λήψη των απαραίτητων μέτρων για την προστασία των μαθητών.

Νοσηλευτές με εκπαίδευση μεταπτυχιακού και διδακτορικού επιπέδου σε τομείς επείγουσας ιατρικής – καταστροφών, παγκόσμιας υγείας, παθολογίας, σακχαρώδη διαβήτη αλλά και νοσηλευτές με ειδικότητα στην επείγουσα και κοινοτική νοσηλευτική αποκλείονται από τον κύριο πίνακα διορισμού γιατί απλά δεν έχουν διδακτική επάρκεια (ΑΣΠΑΙΤΕ) ή οποία και στερείται νοήματος, καθόσον ουδεμία σχέση έχουν οι σχολικοί νοσηλευτές με οποιαδήποτε εκπαιδευτική διαδικασία.

Με την ΚΥΑ 44841/Δ3 ΦΕΚ B 2055–26.04.2022, όπου πλέον οι σχολικοί νοσηλευτές θα υποστηρίζουν όλους τους μαθητές του σχολείου, γίνεται επιτακτική η ανάγκη για τροποποίηση του υπάρχοντος οξύμωρου καθεστώτος, να διορίζονται νοσηλευτές χωρίς καμία κλινική εμπειρία αλλά με κύριο προσόν την διδακτική επάρκεια και εμπειρία για να επιτελέσουν καθαρά νοσηλευτικό έργο.

Ενημερώνουμε ότι η Παιδαγωγική Επάρκεια δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συνιστά κύριο προσόν διορισμού αλλά πρόσθετο προσόν προς μοριοδότηση, όπως π.χ. οι διδακτορικοί ή μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών,  κ.α.

Διεκδίκηση όλων μας θα πρέπει να αποτελεί η δημιουργία μιας ασφαλούς σχολικής κοινότητας η οποία θα στελεχώνεται από επιστημονικά και μάχιμα νοσηλευτικά στελέχη.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή

Ο  Πρόεδρος –  Τσόλας Γεώργιος

Γρ. τύπου ΠαΣΟΝοΠ